Monday, August 1, 2011

ape langkah seterosnye?

14 ogos 2011 --> daftar master uitm shah alam..
12 september 2011 ---> kelas bermulee!

alhamdulillah..
dapat gak aku keluar dari segamat..
dapat gak aku mrase nikmat merantau..
andai proses blajo aku dapat aku setelkan 1 taon sengah..
maknenyee..
1 taon sengah la aku dapat mrantauu..
mrase gak ..
tuhan mendengar rintihan aku..

dapat gak aku rase cari umah sewe..
ujong minggu/bulan ..balik umah
yahh hooo!!

walaupon orang mrase time diploma/digree lagi bess..
tapi syukor gak laa..even lambat..dapat gak mraseee...

aku da rancang na cari keje..
expecelli yang dapat gaji hari dan senang na berenti..
contoh macam cuci krete..
sebab cuci mencoci..kemas mengemas mmg feveret laa katekan..

aku tak nak terlalu depend pade apak mak..
lepas duet sewe umah,minyak,makan..cukop laaa..
kalau bolee
aku ta na PT lagi..
cukop laa aku berhutang..
bagi la chance orang len berhutang plak..
aku pon ta nak dok kolej lagi..
even ade yang men encourage soh dok kolej
aduhaii..
cukop laaa...
banyak sangat jase uitm da labor kat aku..
bagi laa aku dok luo..
nak mrase gak sempit nye idop kureng duet kan?
asyek na sedap je idop aku ni...

baru amek exam PTD (pegawai tadbir diplomatik)
ade 3 stage..
stage 1 )mule2 exam bertulis,kire,esei
stage 2 )pastu exam PAC (3 ari 2 malam)
stage 3) pastu intebiu..
pastu baru jadi PTD..
kalau lepass utk satu satu stage......................
nanti lagi 3 minggu tau result..

isi borang ADO (penolong pegawai daerah)
semua aku balon isi..
kasik hepi sama itu mak apak..

sambong master ni pon isi gak YPJ (yayasan pelajaran johor)
aih..
asal boleh isi..
bedal jee..
bende tu ta susah pon..

tapi..
lepas abes blaja tu..
aku kalau boleh..
kalau boleh..
ta na jadi lecturer............
kalau jadi..
jadi laa..
sebab..................

aku..........
emm..
aku..
emm.......
aku minat na...

na jadi personal trainer!
yeah!
aku ulang..
personal trainer..
aku minat na jadi mcm kevin zahri...
bagi talk pesal kesihatan..
minat sangat!

even apak aku cakap..
jadikan ia sebagai part time..
ye..boleh..
tapi kalau full time pon takpee..
minat!

sebab dulu aku gemok!
aku na kongsi same orang cemane na jage kesihatan..

lagi pon skang aku da otw bikin badan..
ta sangke2..
dulu perot bulat membeso..
ta pernah tercapai akal..
boleh ade 4 packs..
lagi 2 ketol na ade 6 packs..
rase na tejon bangunan pon ade!
hehehe

so..
tunggu .
aku na berjasa dengan orang plak..

1 comment: