Saturday, May 7, 2011

kenape orang takde identiti sendri ?

dulu aku slalu cakap..
aku ta minat korea..
bukan aku ta minat bekoz of orang korea itu..
tapi aku ta minat bile melayu meminati korea..
y?
skali ape yg aku cakap..
betol tejadi
skang mungkin da ade..atau mmg da ade pon.. "M-POP"
argh!
gile tak leh blah aku tgk orang mlayu sendiri takde identiti / attitude sendiri..

aku pon minat industan..
pernah gak tgk citer korea gak..
even tak layan pon..
sebab aku da nampak..sah akan ade taksub
taksub ni yg susa ni..
semua nak K-POP laa..lolipop laa..ape ape janji POP

ko bace ni..ko tgk bebetol..
aku bace skang keratan akhbar pon ade part pesal K-pop
yg aku menyampah bile orang cakap..
saye suke K-POP sebab dia cute,kacak wat de blah blah blah..
ye..
K-POP kee, J-POP kee..
dorang mmg energetik,pandai menari,sore pon bole tahan sedap..
ni aku nak tanye hengkorang..

1) dorang knal ke korang sape?

minat tak salah..
bile da taksub tu meluat aku tgk..
ta caye..
meh sini aku cakap..

"saye suke kompol ini sebab saye minat k-pop" ---> ok fine laa
"saye suke wat rambot macam ni sebab ala2 k-pop" ---> ok fine lagi laa..

"saye kalo bole nak boifee macam muke ala2 korea,enthem!" ====> ni tak leh blah!

sebab ape?

meh na citer..

TOLONG Laa..
aku ta gemar kalau PREDICTION AKU BETOL..
mmg aku ta gemar..
cer dengo k...

hengkorang tu muke macam perempuan vanuzuela ke?
kaki korang panjang macam dorang tak?
badan ade macam JLO tak?

pastu kan..
mule laa cakap..
laki ni semua nak lawa..
nak yg lawa jee..

ayelah!
dah hengko nak boifee macam korea..
hengko pon kene laa cun macam vanuezuela keee..
ni tidakk.... haadooo..
brangan gile superb tinggi..
tak kesah kalo minat..
jgn laa taksob..

aku ta minat nak kutok K-pop atau pape laa..
sebab mmg dorang bagos pon..
tapi korang tgk laa..
dorang kalo bediri sebelah korang..
sape LAGI "CUN"?
bukan nak kate enthem..
mmg keparit laa korang sebab korang pempuan..
kalo cun pon..dorang lagi "CUN" dari korang..
lagi putih..
lagi licin kulit..
lagi takde bulu dari korang..
even korang pon ade misai2 halus..
kan??

yg lelaki
ei kamon laaaa..
build ur own identiti bole x?
tak reti pon..
u bole la campo2 kan then buat ur own identiti..

even ko minat k-pop/j-pop/jawe-pop keee..
jgn totally same macam dorang..
muke kite ni idong kemek!
kulit da la malap2..
gigi berterabor...
so..
mane yg bole ikot tu..ikot laa..
tapi gile sedeh kalo da mmg handeret persen same..
geli ko tau..

tgk jamal abdillah..
tak perlu na jadi sesape
tgk anuar zain kee..
ade gaye tersendiri...

alah!
ko tgk si faizal tahir tu..
even minat supermen sangat pon..
tapi dia still ade identiti dia sendiri..
kace mate,rambot parat bahu..baju Spermen..
tapi tak nampak meloye kan plak kan?
bukan sebab aku minat dia..
tapi dia pandai bawak diri laa kot..

so..
tlg laaa..
jgn taksob..
muke da jambu
ko wat style macam tu..
hadooO!..
nak jadi macam tu
g thailand
tgk mak nyah sane
superb lagi cun dari miss universe..
bukan aku ni na soh korang macam tu..

kamon la men!
b ur self!

No comments:

Post a Comment