Thursday, July 21, 2011

hermmm!!..

arini 21 julai..
pukol 4.40 petang....

still kat pejabat ..
sejak keje ni..
aku agak STRESS sket..
yelahh..
da name pon keje..
mane keje tak stress kan?

aku type ni sebab aku nak type laa..
lame ta meluahkan isi hati!.

since 11 jun 2011
tarikh aku ingat sampai aku mati...
kucing kesayangan aku kembali menemui penciptaNya..
mule2 tu mmg lost..
lost sangat2!....

tapi sebab dulu pon da cakap dalam diri..
yang one day kucing aku akan pergi juaa...
name dia SONY..
da berkampung dengan aku selama 17 tahun!..
satu tempoh yg sangat lamaa..
kalau kire manusia..da SPM da pon...

beberapa hari before dia pergi..
signal da nampak dahh..
macam macam dugaan aku da lalui dalam hidup ni..
sepak trajang,jatoh bangon ...saat getir pon da lalui macam2..
tapi yang ni btol2 buat aku nak tercabot jantong..
sparoh nyawe rase mlayang macam tu jeee..

kerosakan buah pingang,jantung lemah...
dokter cakap..dia da uzor sangat..mmg tunggu masa..
tak boleh buat ape2..
well!!
manusia..
aku still nak dia idop lame..
usehe macam2..berubat..
tapi apekan daya..
tuhan lebih menyayangi dia..

brape beldi air mate berjurai pon ta tau laa na cakap cemane..
mase tu..
aku rase menyesal sebab penah sepak,pukol,blasah dia semuaa..
mase tu rase macam banyak nyee dosa aku kat dia..
tapi mara2 pon..sayang dia gak..
bak kate mak aku..
kalau aku ta balik umah takpe..jgn sony tak balik..
hahaha! tegelak aku ingat mak aku cakap cenggitu..

sehari before dia na pergi..
satu satu part badan dia paralyze..
tapi aku panggel..dia nyaot lagi..
sedehnyeeee....................syahdu sangat!..
sampai aku panggel..dia hanya mampu kelip mata jee..badan semua da kejang..
masyaAllah..lagi skit jee nyawa aku skali na tetanggal..sikit je lagi..
tapi tu laaa..sebab aku da nekad,sebab da biasa ingatkan diri yang one day dia akan takde..
tu sebab tabah lagi..

amek sony tinggal kat atas katel aku..
bialah dia last day dengan rasa terhormat..
mandi kan dia..kasik kemas2..
aku ngat nak tedo sebelah dia time last day dia tu..
tapi pk sebab nafas dia da berbau virus...

tapi bapak aku steady..
aku kalau bole na suruh SONY pergi dengan cepat..
lagi dia tunggu masa..lagi na tecabot adreenalin aku ni..
then pukol 3.45 pagi...

dia hemboskan nafaas terakhir..
ni apak aku yang cakap..
aku tak tido pon..aku wat2 tedo..
tapi aku tgk next morning..

kebumikan..
depan rumah..

bayangkan..

habit aku ciom,gentel,pelok,smack down,blasah dia bertaon2..
tapi tibe2 habit tu aku tak buat..
rase macam pending..blurrr
tapi tatau kat mane..

rase lost..
rase ade bende yang aku hilang..
ia makan masa..

*aku tak stuju statemen abg aku..
dia kate kite kene trime hakikat..
ye betol..
mmg betol..
cume dia ta tau ape rase kalaau da bela untuk tempoh yang sangat lameee..

dia pon bela kucing...baru brape bulan..
even dia da lame pegang kucing..tapi dia pergi merantau..
mane same dengan aku yang duduk ari ari ngadap kucing..

tak same!

tempoh hayat 17 taon tu bukan sekejap..
lama tu..
kalau aku da besa..then bela selama 17 taon tu..lain lagi..
ni dari aku umo 7 taon! dajah satu..
sampai aku da umo 24 taon..
dari sebesa penumbok aku..
sampai setua budak SPM!..


dan aku ta berminat na bela kucing lagi..
kasihan sangat kalau na jalan2..pk kucing kat rumah..
orang kasih dengan kucing tak same ngan orang bela kucing..

bela, mati..so bela lagi..
bile jalan..suroh jiran bagi makan...

mane same baii..
aku sanggop tak jalan sebab kesihan tgk kucing..
jiran bagi makan mane same kasihnya dengan kita sendiri bagi makan..
betol?

kucing begado...mane dia tau na buat ape..
ni ade lagi 2 eko kat umah..
pon da tua da jugak..

tapi tak biasa bergentel dengan aku..
sebab depa ta biasaa..
lagipon dua dua betine..
sony je jantan...

sony dia punya aura lain..
orang cakap..
kalau tak berusehe..takkan dapat hasil..

sape cakap?!
sony kalau nak makan..
tak yah ngiau ngiau..

dia bediri,diam duduk dekat tempat makan...
otomatik macam kene SANTAU aku ngan family mesti bagi dia makan..
hahaha!
kenangan tu..

SONY mmg lagend..
aura dia tak same macam kucing lain..
bagi laa kucing gebu kee..
kucing parsi kee..
tak leh lawan sony punye style...

susah senang dengan aku

SONY D LEGEND!


No comments:

Post a Comment